DOBRE ZDJĘCIA - TO NAS WYRÓŻNIA

Długoletnie doświadczenie pozwala nam w rzetelny sposób przedstawić dywany, chodniki, wykładziny w bardzo dobrych, realnych i rzeczywistych zdjęciach. Według wszelkich badań dobre zdjęcia przykuwają większą uwagę i przyciągają wzrok, działają na wyobraźnię i często mają o wiele większą siłę niż opisy produktów.

Profesjonalne zdjęcia są istotnym elementem w sprzedaży i marketingu. Zdjęcia produktów mają na celu nie tylko zwiększać sprzedaż, ale przy okazji dbać o wizerunek naszego starannego podejścia do biznesu - to dzięki nim możemy być postrzegani jako rzetelni sprzedawcy.

 

PRZEGLĄDAJ ZDJĘCIA I POCZUJ SIĘ JAK W SKLEPIE

W naszej pracy FOTOGRAFIA to jedno z największych wyzwań. Przedstawiamy naszą ciekawą ofertę, robiąc realne i rzeczywiste zdjęcia.

Będąc w sklepie stacjonarnym, mamy możliwość bardzo dokładnie obejrzeć dywany sprawdzając gęstość tkania, grubość, miękkość, strukturę i wiele innych cech. W naszej pracy z apartem staramy się przekazać za pomocą różnych ujęć właśnie najlepsze walory dywanu.

 

KOLOSALNE RÓŻNICE USTAWIEŃ - KALIBRACJA MONITORA

 

Sprawdź ustawienia jeśli oczekujesz wierności obrazu na swoim monitorze lub jeśli wydaje Ci się, że ze zdjęciami może być coś nie tak, np. gdy wydają się za ciemne, za jasne lub za jaskrawe. Przykład powyżej pokazuje to samo zdjęcie runa dywanu na dwóch monitorach o zupełnie różnych ustawieniach.

Klienci oczekują wiernego odzwierciedlenia barw, jednak na odległość ciężko jest pokazać wyniki naszej pracy, jeżeli nie wiemy jak ustawiony jest monitor klienta (jasność, kontrast, barwy). Jaki monitor może mieć klient? Przy jakim świetle na niego patrzy? Jakiego koloru jest pomieszczenie gdzie widoczne jest zdjęcie? Dla tego bardzo dużym i dość częstym problemem klientów jest zjawisko różnego odzwierciedlania obrazu przez monitor.

 

RÓŻNICE WYNIKAJĄCE Z ZASTOSOWANIA LAMPY BŁYSKOWEJ

Wykonane przez nas zdjęcia są robione w specjalnie przystosowanym pomieszczeniu, w naturalnym świetle. Do pomocy dodatkowo stosujemy oświetlenie ciągłe o wartości ciepła ok. 6500ºK. Unikamy dużych różnic w temperaturze oświetlenia poprzez niestosowanie lampy błyskowej. Poniżej prezentujemy zdjęcia tego samego dywanu, te po prawej wykonane są z lampą błyskową, natomiast te po lewej bez jej użycia.

 

Dywany, wykładziny, chodniki, występują w różnych jakościach. Runo tych produktów w zależności od wysokości włosa całkowicie inaczej prezentuje się na zdjęciu.

Pochylone dłuższe runo takiego samego produktu o innym ułożeniu, ma zupełnie inny odcień co czasem może sprawiać wrażenie, że dywan widoczny na zdjęciach jest ciemniejszy lub jaśniejszy. Poniżej przykład gdzie odwrócony wzorem o 180 stopni dywan, przybiera całkowicie inna barwę.

 

Podobny przypadek mamy przy przy produktach z krótszym runem, gdy ułożone jest w różne strony, automatycznie kolor zmienia barwę, nasycenie i pokazuje nam dwa różne odcienie. Poniżej prezentowane 3 różne dywany zostały obrócone o 180 stopni przy wykonywaniu zdjęć.

 

 

RÓŻNICE SPOWODOWANE CIEMNĄ I JASNĄ PODŁOGĄ

Wykonane zdjęcia na takich samych ustawieniach i parametrach aparatu, przedstawiają dywan w kolorystyce: krem i brąz, natomiast:
- na ciemnej podłodze widzimy specyficznie wkradający się odcień zielony,
- na jasnej podłodze mamy odcień ciepły czyli czerwony.

Dzieje się tak gdyż aparat pochłania wszystkie kolory, które są w kadrze i różny kontrast wynikający z otoczenia (np. podłoga, umeblowanie, firanki).

 

WIDZIMY JAK CHCEMY

Poza osobami cierpiącym na daltonizm wszyscy widzimy świat w kolorze. Dlaczego więc tak łatwo przyszło nam przełknięcie ograniczenia barw rzeczywistości do skali szarości? Dlatego, że najbardziej reagujemy na kształt i kontur. Co prawda mocny kolor potrafi z nimi wygrać, ale jego brak nie wpływa negatywnie na nasz odbiór danej sceny – chyba, że cały obraz został skomponowany z myślą o odwzorowaniu kolorów (to samo dzieje się w odwrotnej sytuacji – są zdjęcia, które grają tylko w czerni i bieli).

 

JAK WIDZI NASZE OKO, A JAK UMYSŁ?

Odpowiednio dobrana tonacja kolorystyczna fotografii potrafi świetnie oddać nastrój fotografowanej sceny, nie mając jednocześnie nic wspólnego z rzeczywistymi kolorami. Zresztą tak naprawdę dla nas nie ma czegoś takiego jak "prawdziwy kolor" ponieważ wszystkie informacje wizualne docierają w końcu do mózgu i są przez niego przetwarzane. Ludzkie pojmowanie barw nie ma nic wspólnego z długością fali, czyli rzeczywistym kolorem światła odbitego. Wiemy, że śnieg jest biały, więc takim go widzimy – niezależnie od tego, czy patrzymy na niego w pełnym słońcu, czy nocą w świetle ulicznych latarni. Poniżej prezentujemy ciekawy przykład. Wydaje się, że kolor poszczególnych boków sześcianu jest różny. Tak naprawdę oba boki mają jednak identyczną barwę. Przekonamy się o tym, jeśli położymy poziomo palec w miejscu ich styku.